MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS
|
||||||||
Vida Csaba |
A cégek számára a meglévő pozíciók megtartásának és erősítésének alapvető feltétele, meghatározó eleme a minőség. A hazai és a nemzetközi piacokat már nem csak a termékek/szolgáltatások minőségversenye jellemzi, hanem a gazdálkodó szervezetek irányítási rendszereinek versenye is, ami abban nyilvánul meg, hogy a piacra kerülés, a piacon maradás, illetve a piaci bovülés alapfeltételeként a megrendelők mind gyakrabban követelik meg a kiépített és tanúsított minőség- és/vagy környezetirányítási rendszert, illetve a projektek üzleti és szakmai életképességének fenntartásához a projekt minőségirányítási rendszert. A minőségirányítási rendszerekkel szemben támasztott követelményeket nemzetközi szinten egységesíti, szabványosítja az MSZ EN ISO 9001:2015 szabványsorozat. Az ebből származtatott regionális és nemzetközi szabványok, eloírások szabályozzák e kérdéskört az EK országaiban és Magyarországon is. E szabványok követelményeinek teljesítése egy cég számára egyrészt külső (vevői) elvárás, másrészt - a gazdasági eredményeire gyakorolt hatása miatt - belső (vezetői) igény is. |
|||||||